Meest gestelde vragen

INKOOP, VERKOOP EN GARANTIE

Koopt de Vintage HiFi Winkel alle aangeboden HiFi-apparatuur in?
Nee, daarin zijn wij selectief. Wij zijn alleen op zoek naar courante apparatuur uit de jaren '70, '80 en '90 (of eventueel jonger als de aangeboden apparatuur interessant genoeg is voor ons) die het volgens ons nog waard is om gerepareerd en verkocht te worden met garantie. Daarbij is het belangrijk dat de apparatuur er nog goed uitziet (met name aan de voorzijde) en het liefst van de eerste eigenaar is, inclusief de originele documentatie. Neemt u gerust contact met ons op als u iets aan ons wilt aanbieden. Wie weet kunnen wij u een leuk aanbod doen!

Wat is het verschil tussen "retourgarantie" en "uitgebreide garantie" in de webwinkel?
Producten die in de webwinkel worden aangeboden hebben altijd een retourgarantie. Dat betekent dat u elk product dat u in de webwinkel koopt binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen kunt retourneren aan de Vintage HiFi Winkel. Dan betalen wij u het aankoopbedrag terug. Voor online aankopen is dat wettelijk zo geregeld. Bovendien geven wij op veel vintage HiFi-apparatuur ook nog garantie op het apparaat zelf. Dat betekent dat als u een defect constateert binnen de garantietermijn, wij dit defect kosteloos zullen repareren, tenzij dit defect al bij de productbeschrijving vermeld was.

Waarom varieert de garantie op producten in de webwinkel van 3 tot 12 maanden?
De Vintage HiFi Winkel koopt producten in die soms wel 30 of 40 jaar oud zijn. Ondanks onze kwaliteitscontrole en reparatie kan er altijd iets stuk gaan. Niet alle producten in onze webshop zijn oorspronkelijk met eenzelfde kwaliteit gebouwd en elk apparaat heeft doorgaans zijn zwakkere en sterkere punten. Dus niet alleen leeftijd maar ook de bouwkwaliteit is voor ons een belangrijk criterium voor het bepalen van de garantietermijn. De garantie geldt voor het gehele apparaat (tenzij anders vermeld), met uitzondering van reeds vermelde defecten in de productbeschrijving.

Waarom mag u de aangekochte apparatuur tijdens de garantieperiode niet openen of (laten) repareren zonder onze toestemming?
De Vintage HiFi Winkel koopt vintage HiFi-apparatuur in om deze weer helemaal op te knappen en met garantie te verkopen. Dat kost tijd, geld en moeite. Om garantie te kunnen geven is het daarom belangrijk dat wij weten wat wij verkopen en in welke technische staat het is. Is een product niet goed, dan verkopen wij het liever niet, of vermelden duidelijk welke mankementen het product vertoont. Om de garantie niet in gevaar te brengen, mag een aangekocht product daarom tijdens de garantieperiode niet geopend worden zonder onze schriftelijke toestemming! Wij weten immers niet wie het opent, waarom het wordt geopend en welke kennis en ervaring de persoon heeft. Als blijkt dat een aangekocht product zonder onze schriftelijke toestemming toch is geopend of beschadigd is geraakt, kan de garantieovereenkomst met de Vintage HiFi Winkel in gevaar komen. Wij staan immers garant voor de kwaliteit die wij leveren en nemen daarvoor onze verantwoordelijkheid. Wij danken u voor uw begrip.

LUISTERRUIMTE

Waarom heeft de Vintage HiFi Winkel een luisterruimte?
De Vintage HiFi Winkel heeft service hoog in het vaandel staan. Het liefst verkopen wij al onze producten aan de klant persoonlijk. Maar wij begrijpen ook wel dat niet iedereen dat wil of kan. Online kopen heeft zijn voordelen, maar persoonlijk contact vinden wij veel leuker. Zo kunnen wij ons enthousiasme voor vintage HiFi-apparatuur beter op u overbrengen. Bovendien kunt u dan, voordat u uw aankoop doet, het product zelf helemaal bekijken en uitproberen. Zo weet u precies wat u koopt en u betaalt pas op het moment dat u iets koopt! De wettelijk geregelde retourgarantie van 14 dagen is uiteraard gewoon van toepassing.

Met hoeveel personen kan ik op afspraak de luisterruimte bezoeken?
Wij hebben als stelregel dat er per bezoek maximaal 2 personen tegelijk gebruik kunnen maken van de luisterruimte. Voor meer personen is de luisterruimte helaas te klein. Onze luisterruimte bezoeken gaat alleen op afspraak!

(RETOUR)ZENDINGEN

Moet ik de originele verzenddoos met vulmateriaal van de Vintage HiFi Winkel gebruiken bij elke retourzending? Nee, dat is alleen verplicht als u gebruik maakt van de wettelijk geregelde retourgarantie waarbij u het product binnen 14 dagen na aankoop mag retourneren. Voor de overige retourzendingen is de originele doos niet verplicht maar wel wenselijk! Gebruikt u niet de originele verzenddoos van de Vintage HiFi Winkel dan dient de gebruikte verzenddoos van vergelijkbare kwaliteit te zijn met voldoende opvulmateriaal! Denkt u er ook aan goede verzendtape te gebruiken want standaard plakband is van onvoldoende kwaliteit!

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld teruggestort krijg als ik gebruik maak van de wettelijke retourgarantie van 14 dagen? Uiteraard doen wij ons best om het bedrag zo snel mogelijk terug te storten. De betaling kan belemmerd of vertraagd worden als de retourzending niet op de juiste wijze is verzonden en/of niet compleet is. Houd u rekening met maximaal 2 weken.

Kan de Vintage HiFi Winkel een retourzending weigeren? In uitzonderlijke gevallen behouden wij ons het recht voor terugbetalingen van retourzendingen die binnen de wettelijke termijn van 14 dagen vallen, niet (direct) terug te betalen. Dat kan zijn in bijvoorbeeld de volgende gevallen: de originele verzenddoos is niet gebruikt, het originele vulmateriaal is niet gebruikt, de doos is niet goed dicht-getaped, de retourzending is niet compleet, het product is defect, het product is beschadigd, het product is opengeschroefd. Wij verkopen u in goed vertrouwen onze producten met in ieder geval 14 dagen wettelijke retourgarantie. Dan vertrouwen wij op uw verantwoord gebruik van onze producten zodat ze ook na retournering gedurende de eerste 14 dagen na aankoop weer in nette en goede staat kunnen worden verkocht aan andere klanten. Dank voor uw begrip en medewerking!

BETALEN

Kan ik in de luisterruimte met een pinpas betalen?
Ja, dat kan. De Vintage HiFi Winkel beschikt in haar luisterruimte over een pinautomaat die pinbetalingen met Mastercard, Maestro, VISA en American Express accepteert. Nadat u uw pinbetaling heeft voltooid, sturen wij u per email de aankoopfactuur digitaal toe. Daarvoor dienen wij wel te beschikken over uw emailadres. LET OP: Wij zijn helaas genoodzaakt 2,75% pinkosten in rekening te brengen over het factuurbedrag.

Kan ik in de luisterruimte met contant geld betalen?
Ja, dat kan, maar het heeft niet onze voorkeur. De Vintage HiFi Winkel beschikt over een pinautomaat waarmee Mastercard-, Maestro-, VISA-, en American Express-betaalpassen worden geaccepteerd (pinkosten bedragen 2,75% over het factuurbedrag).

Kan ik bij een bestelling ook achteraf betalen?
Nee, dat is bij ons helaas niet mogelijk. Daarom hebben wij gekozen voor het concept van een luisterruimte, waar u op uw gemak de producten kunt beluisteren waar u interesse naar uitgaat.